[GUEST POST – Marian Cristian Marin] Cum să pui focus pe sănătatea ta în trei pași

Timp de citire: 4 minute

Pentru că focusul tău este în general pe dezvoltarea ta profesională, stresul, incertitudinea și schimbarea este larg răspândită în acțiunile zilnice pe care le întreprinzi.

Te-ai întrebat vreodată de ce uneori ești atât de prins în acțiunile tale astfel, încât simți că nu mai știi ce să faci?

Ai nevoie de o minte sănătoasă pentru a menține traseul către succesul la care lucrezi zilnic.

Atunci când te trezești de dimineață și începi să te gândești deja la problemele pe care le ai în compania ta, la job sau în viața ta, aceste probleme se transformă în circuite de memorie.

Fiecare provocare pe care o ai se conectează cu tine și practic tu reușești să rămâi blocat în acel moment dacă alegi acest lucru.

Dr. Joe Dispenza vorbește mai profund despre acest lucru și accentuează ideea că atunci când rămâi în trecut tot ceea ce simți te face pe tine să atragi alte situații asemănătoare în viața ta.

Vreau să îți dau un exemplu ca să vezi cum funcționează.

Am avut o clientă care își dorea să slăbească 30 kilograme.

Această clientă mi-a spus că a încercat multe diete și antrenamente, dar nu a reușit.

Atunci eu am întrebat-o în cât timp a luat aceste 30 kilograme în plus și dacă imaginea ei despre sine este că poate să elimine sănătos prin pași concreți acele kilograme.

Răspunsul a fost rapid și categoric.

„Marian, eu dintotdeauna am avut multe kilograme și nu prea cred că pot să slăbesc însă nu mă mai simt bine cu mine și vreau să fac o schimbare sănătoasă.”

Atunci eu am identificat provocarea care era la nivel mental și cu ajutorul sportului, al alimentației și al dezvoltării personale făcând echipă cu colega mea, Maria Raluca Huluță care este nutriționist, am întărit ideea că rezultatele mari vin prin pași mărunți.

(Pe Raluca o poți găsi pe platforma Upriserz pentru că a creat un curs benefic: „10 schimbări simple pentru un stil de viață mai sănătos”)

În timp, această clientă, a reușit să-și schimbe părerea despre sinele ei, prin antrenamente personalizate, exerciții pentru creșterea stimei și a imaginii de sine și printr-o alimentație sănătoasă, iar în 6 luni a reușit să slăbească 28.8 kilograme.

Lucrurile par simple însă munca din spate pentru modificarea rețelelor neuronale este provocatoare, dar se poate.

Acum vreau să îți arăt trei pași concreți pentru a te menține sănătos mental și fizic prin sport.

1. Moderația este cheia ta

A fost efectuat un studiu în S.U.A. pe 1,2 milioane de adulți prin care s-a constatat că cel mai profund efect asupra bunăstării mintale este exercițiul fizic moderat. Timpul alocat 45 minute.

Acest studiu a arătat că trei zile pe săptămână în care dedici sportului este mult mai eficient decât dacă te-ai antrena zilnic.

Oamenii de știință care explorează modul în care exercițiul fizic te scapă de gândurile negative recomandă să mergi către 4 antrenamente pe săptămână pentru a vedea rezultate mintale semnificative din punct de vedere al stresului.

2. Fiecare lucru pe care îl faci, contează 

Îți dorești să fii mai fericit, mai relaxat, mai energizat? 

Cercetătorii din America au stabilit că toate tipurile de exerciții sunt în mod constant legate de a fi fericit. 

Ei au descoperit că cel puțin 20 minute de exercițiu aerob cu intensitate moderată în prima parte a zilei îți oferă un impuls de energie imediat. Persoanele care fac cel puțin 20 minute de activitate fizică sunt cu 30% mai fericiți, decât persoanele care stau doar la birou și atât.

Odată cu această pandemie au apărut multiple soluții de a face sport: la sală, la birou sau chiar acasă.

Una dintre soluții este antrenamentul online, practic ce făceai la sală daca mergeai, poți face acum online.

Dacă nu prea ești prieten cu sportul să știi că zona online te ajută să scapi de frică, anxietate sau amânare.

3. Fă parte dintr-o comunitate sănătoasă

Cercetătorii au identificat că unele tipuri de exerciții efectuate în grup sunt superioare atunci când vine vorba de a oferi beneficii pentru sănătatea mintală. 

Performanțele în echipă te ajută să progresezi în carieră la fel cum sportul într-o comunitate pare să fie un as câștigător, mental, fizic, emoțional.

Când faci sport în echipă reușești să te autodepășești pentru că fiecare antrenament este urmat de exerciții bazate pe cicluri.

Cele mai eficiente beneficii pentru sănătatea mintală este dată de sportul într-o comunitate care să te motiveze să ai rezultate, atunci când nivelul de energie este scăzut.

Participanții la clasele de grup online din comunitatea MoveInspireFIT au susținut că după primele 12 săptămâni în care au fost prezenți 5 zile pe săptămână au reușit să își diminueze stresul și să îți crească calitatea vieții fizice, mentale și emoționale, comparativ cu cei care nu fac sport deloc sau care lucrează singuri. 

Concluzia finală este că punând în practică una sau mai multe recomandări reușești să ajungi la rezultate ce țin de sănătatea mintală și fizică.

Pentru că tu îi dai atenție zonei de sănătate, vei avea energia necesară de care ai nevoie pentru a reuși să scapi de diverse provocări.

Aceste provocări pot fi: durerea de spate, de picioare, grăsimea din zona abdominală, stres accentuat, kilograme în plus. 

Tu poți să reușești să ai rezultate concrete prin exercițiul fizic.

Iar odată ce acționezi poți să faci analiza zilnică a progresului și nu doar fizic, ci în toate domeniile de activitate din viața ta.

Când pornești pe un traseu reușești să îți depășești anumite bariere care, de data aceasta, nu sunt doar speranțe, ci realitatea pe care ai vizualizat-o în fiecare zi legată de starea ta în fiecare moment.

Pe platforma Upriserz am creat un curs complex despre „Cum să te menții în formă la birou fără să simți stresul și oboseala”. Unde te invit să urmărești și să acționezi alături de mine, pas cu pas.

Ultimele trei capitole din curs sunt cele mai eficiente ca să acționezi concret:

1. De ce majoritatea persoanelor care lucrează la birou sunt stresate și simt mereu o stare de oboseală;

2. Cele trei scuze care te obosesc mai mult decât îți imaginezi; 

3. Micile schimbări care te pot scăpa de oboseală și de stresul de la birou;

Ești pregătit să acționezi diferit în ceea ce privește zona de sănătate?

Marian Cristian Marin,

Owner and Founder at MoveInspirefit

One thought on “[GUEST POST – Marian Cristian Marin] Cum să pui focus pe sănătatea ta în trei pași

Leave a Reply