De ce să îți deschizi o afacere pe marketing online

Timp de citire: 7 minute

„Dacă nu ești în online, nu exiști!”

Acum 6 – 7 ani auzeam des expresia asta mai ales de la cei din occident și nu este nimic mai adevărat. În lumina schimbărilor din lume, a devenit cumva obligatoriu pentru orice afacere să se asigure că e pe harta rețelelor sociale.

Pentru multe persoane este foarte clar direcția în care lumea din mediul online se îndreaptă. Aici mă refer mai exact la promovarea plătită sau Advertising-ul afacerilor în spațiul online.

Sunt deja câțiva ani buni de când giganți precum Google și Facebook au stabilizat piața reclamelor și a platformelor de distribuție de conținut.

S-au rupt foarte multe bariere, s-au schimbat paradigme. Și asta, în condițiile actuale, reprezintă o oportunitate uriașă pentru oricine vrea să ajungă cu afacerea sa în fața audienței potrivite, la niște costuri infime față de ce însemna advertisingul acum 15-20 de ani.

În era în care aproape totul se petrece online, oricine are un dispozitiv mobil cu acces la internet. Așa că este clar că prezența, dar și promovarea, fie ea gratuită sau plătită, e nevoie să existe pentru orice afacere. Care își dorește să aibă succes, bineînțeles.

Odată cu pandemia, foarte mulți antreprenori au fost prinși pe nepregătite, nu s-au adaptat. Prin urmare, o parte din ei și-au încetat activitatea sau au schimbat domeniul pentru simplul fapt că nu au existat în mediul online. 

Din păcate, mulți antreprenori încă se află în situația în care prezența afacerilor lor nu există deloc în online sau în cel mai bun caz, au o prezență minimală și poate au încercat ceva metode de promovare, dar fără nici un rezultat concret.

Faptul că cei de la Facebook au pus la dispoziție în mod gratuit (exceptând bugetul de reclame) platforma lor de Advertising oricui dorește să-și promoveze afacerea, a deschis calea către noi oportunități, pentru orice tip de afacere. Beneficiu disponibil și pentru cei care vor să ofere servicii conexe precum cele din sfera marketingului online. În plus, opțiunea de publicitate este accesibilă oricui, având în vedere că pentru unele reclame, bugetul minim începe de la 5 RON pe zi.

Agențiile de marketing și advertising există de când lumea. Acum 20 de ani dacă doreai să promovezi produse sau servicii fie aveai un departament specializat de marketing în business-ul tău, fie apelai la o agenție de marketing specializată. De obicei toată operațiunea se întâmpla cu mari eforturi financiare, iar riscul era pe măsură.

Acum totul se întâmplă la o scară mult mai mică, mult mai controlabil, iar riscul poate fi diminuat considerabil. Și partea cea mai frumoasă este că acum chiar și afacerile mici și medii au acces la asemenea instrumente fără eforturi financiare enorme.

O dată cu aceste schimbări, s-a schimbat și piața de servicii în ceea ce privește promovarea afacerilor. Serviciile s-au nișat foarte mult, astfel încât acum există agenții specializate doar pe marketing online și putem merge chiar mai granular, precum servicii specializate pe reclamele plătite pe Facebook, Google Ads sau Social Media Management. 

Cert este că s-au creat foarte multe oportunități și o piață de servicii complet nouă. Pentru cei care pot să le vadă.

Provocarea este că foarte mulți din cei care oferă aceste servicii nu știu exact ce fac sau aduc rezultate foarte slabe clienților săi. Nu o fac din reavoință, dar pur și simplu, nu au avut de unde învăța cum ar trebui sa lucreze eficient și să aducă rezultate stabile și concrete.

Pe scurt, ne confruntăm cu 2 provocări: 

  1. Nevoia oricărei afaceri, indiferent de domeniu, de a avea prezență și promovare online. După cum spuneam și mai sus, trăim în era digitalizării. Conform unui studiu al celor de la statista.com, în 2020 peste 2 miliarde de oameni au cumpărat produse sau servicii online, iar piața de e-commerce a trecut de 4,2 $ trilioane global. În perioada pandemiei, piața globală de e-commerce a crescut cu mai bine de 25%. 
  2. Numărul afacerilor care pot oferi astfel de servicii specializate (care este mic în raport cu afacerile care au nevoie de aceste servicii) și care, adesea, nu reușesc să aducă rezultatele dorite. Acest lucru se întâmplă datorită golului imens din educația formală: sunt puține cursuri (spre deloc) specializate pe educația antreprenorială în Universități. O altă cauză este numărul infim de cursuri/workshop-uri care să te învețe cum să oferi servicii de marketing online și cum să promovezi eficient o afacere. 

Vezi acum oportunitățile de care spuneam mai sus?


Pentru cei care își doresc să facă o schimbare, asta poate fi șansa ideală.

Poate te întrebi dacă ți se aplică și ție ce am povestit și dacă poți profita de acest val. Adică să deschizi un business care oferă servicii de promovare plătită pe Facebook și Instagram.

Răspunsul este simplu: în lumea aceasta, inclusiv în Romania, există atât de multe afaceri care nu se promovează încă în online sau care se promovează foarte prost, încât este extrem de mult loc pentru tine și agenția ta. 

În plus, anual se creează zeci de mii de companii noi în România care au nevoie de promovare pentru a-și vinde produsele. Sunt peste 110.000 de firme noi create doar în anul 2020, iar în 2021 am avut o creștere de 73.6% în rândul firmelor nou înființate, față de anul precedent.(sursă:termene.ro).

Pandemia a avut și ea un rol important în lumea business-urilor. Companiile care erau prezente preponderent fizic, și-au dat seama că trebuie să schimbe ceva sau altfel vor dispărea de pe piață.

Așa că s-au trezit în situația în care trebuiau să pivoteze urgent spre digitalizare și spre o prezență în mediul online, însă, statistic vorbind, 50% din firmele din Romania nu au un Website de prezentare. Este costisitor sa creezi un website și durează destul de mult timp (plus investiția financiară) pentru a fi descoperit pe Google. Pe cealaltă parte, Paginile Facebook sunt ușor de folosit și în câteva minute poți să ai afacerea ta publicată online. Iar pentru promovare, cu ajutorul Reclamelor Facebook plătite ai acces instant la rezultate.

Cu toate că noi vorbim mai mult despre România, toate strategiile se pot replica și în alte locații geografice.

Chiar dacă sunt deja agenții care ajută alte business-uri să se promoveze pe Facebook și Instagram, multe dintre aceste nu fac nici pe departe o treabă excelentă. 

Practic așa am reușit eu să aduc primii mei clienți, la agenția de publicitate pe care o dețin.

Eu sunt Vlad Niță, fondatorul agenției doads.ro și autorul cursul DoAds Like a Pro. În toți acești ani am trecut prin toate etapele posibile, de la angajat Facebook la antreprenor full time. 

Relația mea cu marketing-ul online a început în 2015, când m-am mutat la Lisabona și am lucrat ca Operations Manager la Facebook, însă după 2 ani ca angajat, mi-am dat seama că îmi doresc mai mult. Așa că am pornit pe drumul antreprenoriatului și am fondat Agenția DoAds.

Până în prezent, am ajutat mai bine de 300 de clienți și am gestionat bugete de marketing de peste 10 milioane de euro.

Majoritatea clienților care ajung la noi, au avut alte colaborări cu agenții sau freelanceri în trecut, însă fără rezultatele dorite. Facebook Ads nu este un subiect simplu dacă nu înveți să le faci ca la carte. Din acest motiv multe alte agenții nu reușesc să aducă rezultate clienților. 

E simplu: tot ce trebuie tu să faci este să livrezi rezultate bune pentru clienții tăi, iar aceștia te vor păstra ca și colaborator pentru foarte mult timp. Garantat.

Majoritatea afacerilor, fie că vorbim de restaurante, magazine online sau offline, afaceri de servicii locale, nu au un departament specializat de marketing și preferă să își externalizeze această latură a promovării către experți. Experți care ar putea să le aducă rezultate mai bune și chiar la costuri mai mici decât ar putea ei să aducă. Oricine poate deveni expert dacă are resursele potrivite de unde să învețe.

Și tu ai acum șansa unică să acoperi această nevoie imensă a afacerilor de a face campanii eficiente de reclame pe Facebook și Instagram, de a-și promova produsele și serviciile în spațiul online, spațiu prea puțin explorat de prea puține afaceri în România.

Această nevoie pe care majoritatea afacerilor o au, este o nevoie recurentă, lună de lună , zi de zi. Tu poți fi acum cel care acoperă cu succes această nevoie în piață, iar piața te va recompensa cu „greutatea ta în aur” dacă faci treabă excelentă. 

Ai șansa să câștigi lună de lună, zi de zi, o parte din succesul pe care tu îl aduci clienților tăi. 

Asta este tot ce trebuie să facă agenția ta de online marketing și advertising, să ajute alte afaceri să-și promoveze eficient produsele și serviciile prin intermediul mediului online și mai exact pe Facebook și Instagram.

Vreau să distrugem din start un mit.

Multă lume consideră că, să ai o agenție de publicitate este greu și trebuie să ai mulți angajați, însă în realitate nu este tocmai așa.

Să ai o agenție în domeniul advertisingului online este unul din cele mai la îndemână lucruri pe care oricine le poate face chiar de unul singur.

Drept dovadă sunt chiar eu, care am pornit de unul singur în 2017 și cu timpul am reușit să cresc afacerea și să am angajați. Astfel am ajuns să pot prelua mult mai mulți clienți.

Tot ce ai tu nevoie ca să pornești propria agenție de advertising în lumea online este multă determinare și mentalitatea potrivită ca să poți oferi cu adevărat valoare clienților tăi.

Dar mai presus de toate, să dorești să înveți cum să faci această meserie și să perseverezi în viață.

Ideea este că oricine poate avea succes în acest tip de business, dacă e suficient de determinat și pasionat.

ȘI EU, LA FEL CA TINE, AM ÎNCEPUT DE LA 0. 

Partea bună este că tu poți sări peste multe etape și să înveți din experiența sau greșelile altora, care deja au avut succes în acest domeniu.

Și poți începe prin a învăța totul despre cum să-ți creezi o afacere de la 0, în Facebook & Instagram Ads. 

Care este următorul pas?

Eu și Lorand Soares Szasz organizăm împreună un webinar GRATUIT, în care vei afla pașii concreți pe care trebuie să îi faci pentru o afacere la cheie.

Ce afli concret la webinar?

  • Cum îți poți deschide o agenție de marketing, cu costuri aproape 0
  • Ce face mai exact o agenție de marketing
  • Cum poți să ai o afacere profitabilă cu investiții minime
  • Tot ce face o agenție de marketing și cum se promovează eficient prin Facebook Ads
  • Cum să atragi primii tăi clienți și să ajungi la venituri recurente de 300-1000 Euro, chiar din primele luni
  • Care e cel mai eficient model de monetizare pentru o agenție de marketing
  • Cât de mare este oportunitatea pentru acest tip de afacere, uitându-ne la cifre concrete din piață.

Pentru cine e webinarul?

Dacă te afli într-una din situațiile de mai jos atunci acest webinar sigur ți se potrivește:

  • Ești Student și ești pasionat de marketing sau vrei să ai propria ta afacere
  • Ești Antreprenor care dorește să deschidă și alte afaceri
  • Vrei să devii antreprenor
  • Ești angajat și îți dorești mai multă independență și libertate financiară
  • Lucrezi deja ca om de marketing și vrei să-ți crești numărul de clienți
  • Vrei să devii expert în marketingul online, chiar dacă nu ai deloc experiență

Înscrie-te aici la webinar


Despre Vlad:

Vlad este fost angajat Facebook, proprietar de magazine online și fondatorul agenției DoAds, specializată în promovarea plătită pe Facebook și Instagram.

Leave a Reply