La ce sunt bune greșelile și cum să le elimini din viața ta

Timp de citire: 3 minute

De mici suntem „programați” să nu greșim. Învățăm că greșeală atrage după sine o pedeapsă. Așa că preferăm să nu acționăm, că nu cumva să greșim. Iar când se întâmplă, pentru că inevitabil se întâmplă, căutăm vinovați. Țapi ispășitori. Ascundem greșeala sub preș și nu vorbim despre ea. Pentru că e un lucru rău, rușinos. Înseamnă că eșți slab, nepregătit. Oamenii de succes nu greșesc, nu-i așa? Nimic mai neadevărat. Cea mai importantă resursă a succesului este greșeală. De ce spunem asta?

Pentru că o atitudine sănătoasă față de greșeli te duce la învățare. Iar învățarea continuă este calea sigură spre succes.

Richard Branson spunea că doar un lucru e sigur în business: că tu, și toți ceilalți de lângă tine o să greșiți.

Suntem convinși că așa este. Nu cunoaștem niciun antreprenor care să nu fi făcut vreo greșeală. Diferența între eșec și succes este cum te raportezi la aceste greșeli. Procedezi că în aviație, unde fiecare eroare este analizată, soluționată și memorată, astfel încât să nu se mai repete vreodată, sau preferi s-o uiți pentru că a fost o experiență neplăcută.

Totul depinde de atitudinea ta față de greșeli. Într-o firmă în care greșelile sunt tratate că un lucru firesc să se mai întâmple și nu un capăt de țară, îmbunătățirile vin mai ușor și mai repede. Pentru că oamenii au curajul să experimenteze, să inoveze, dacă știu că în cazul unui eșec nu o să fie puși la zid.

Îți recomandăm să reacționezi la greșeli așa cum o fac cei din aviație. 😉

  1. Să ții o evidență foarte clară a tuturor erorilor care s-au întâmplat vreodată. Eleanor Roosevelt o spunea foarte bine: „Învață din greșelile altora. Nu poți să trăieșți suficient cât să le faci tu pe toate”.

Așa că ține o „agenda a greșelilor” în firmă sau la locul de muncă. Fiecare eroare din companie să fie trecută în acest document, împreună cu soluția.

Toți angajații trebuie să fie la curent cu ce conține documentul, iar când angajezi oameni noi, „agenda” e lectură obligatorie. 😉

  1. Fă proceduri. În fiecare caz, concepe împreună cu echipa o procedura, ca greșeală să nu se mai repete. Astfel, nu doar te pui la punct cu procedurile, ci și inovezi. Sau dacă ești angajat, fă proceduri care să te ajute să inovezi.
  2. Scapă de stigma vinei. Important este să tragem învățăminte din eroarea produsă și nu să arătăm cu degetul către vinovați.

Nu ne înțelege greșit. Nu încurajăm să se facă greșeli. Doar că atunci când se întâmplă, să profiți de ele și să nu simți frică. Să-ți asumi responsabilitatea și să le apreciezi. Pentru că sunt aici să ne învețe lecții prețioase.

Recent Lorand a ținut o prezentare în care a vorbit despre cele mai mari greșeli pe care le-a făcut în carieră și în afaceri, în România și în diaspora.

După ce a pus pe hârtie aceste greșeli și-a dat seama că  au apărut în capul său pentru că avea o gândire greșită și pentru că acționa greșit.

Despre aceste greșeli și fricile care le precedează, a decis Lorand să vorbească pentru prima dată în cariera sa, într-un webinar de două ore, care va fi disponibil GRATUIT în data de 23 Februarie 2021 de la ora 20:00, ora României. Un webinar despre 7 greșeli și frici care îți frânează creșterea și 9 soluții ca să le elimini din viața ta”.

Te invităm să participi și tu la webinar dacă vrei să-ți depăsești fricile pe care le ai în viața personală și profesională. Și crezi că aceste frici sunt un împiediment în atingirea obiectivelor tale. 

Poți să te înscrii AICI.

Uitându-ne în spate, vedem frica (conștientă sau inconștiență) ca o frână de mâna la mașină. Poți să mergi cu frână de mână trasă, dar nu este benefic pentru mașină și la un moment dat s-ar putea să se strice. 

Așa și cu noi.

Nu înseamnă că nu poți avansa cu frici, dar nu poți avansa cu viteză dorită și s-ar putea să clachezi într-o zi.

Ne vedem la webinar să identificăm și să eliminăm frici și greșeli!

Leave a Reply