Ce are în comun afacerea ta cu IKEA sau Apple și cum să folosești asta ca să îți dublezi afacerea?

Timp de citire: 3 minute

Există un lucru pe care toate afacerile le au în comun. 

Iar asta înseamnă că indiferent câți angajați ai acum, cât vinzi sau cât de des, afacerea ta are un lucru în comun cu bussinesuri mari precum IKEA sau Apple. 

De fapt, are același lucru în comun cu oricare altă afacere din lume.

Iar asta este șasiul afacerii. Acea structură formată din 5 elemente clare, de la care pornești când vrei să crești în business.

Ce e cu adevărat interesant este că 90% dintre antreprenorii români nu știu care sunt toate cele 5 elemente din șasiul afacerii (unii dintre ei știu 2 dintre aceste lucruri sau poate 3, dar 90% dintre antreprenorii români nu le știu pe toate 5).

Poți verifica dacă tu le știi odată ce parcurgi lista de mai jos. Iată din ce e compus șasiul unei afaceri:

  • Numărul de potențiali clienți (contacte)  X Procentul de conversie  
  • Numărul mediu de tranzacții
  • Valoarea medie/tranzacție 
  • Cifra de afaceri 
  • Marja de profit 

Acum că știi care sunt toate cele 5 componente, hai să vedem cum să le folosești corect:

  1. Numărul de potențiali clienți X Procentul de conversie

Tu câți clienți ai acum? Facturile pe care le emiți la final de lună te ajută să răspunzi aici.

Dar dacă întrebarea este: Câți clienți ai putea atrage în următoarea perioadă? Ai putea să îmi răspunzi cu un număr exact?

Majoritatea antreprenorilor nu știu cum ar putea să afle numărul potențialilor clienți pe care îi atrage businessul lor.

Însă nu e atât de complicat.

De exemplu, dacă ai un magazine online, identifică numărul vizitatorilor tăi unici. Acela e numărul potențialilor clienți. Dacă ai un magazin fizic, identifică numărul oamenilor care intră în magazinul tău. 

Nu te opri aici. 

Înmulțești numărul clienților potențiali cu procentul de conversie (adică procentul care îți arată cât la sută din cei care te vizitează online sau fizic ajung să și cumpere de la tine). 

De pildă, dacă din 100.000 de contacte, 10.000 devin clienții tăi, ai un procent de conversie de 10%. 

  1. Numărul mediu de tranzacții 

O altă parte a șasiului afacerii este numărul mediu de tranzacții ce se înmulțește cu valoarea medie a tranzacțiilor și cu numărul de clienți.

Pe românește: clienții cumpără cu o anumită frecvență. 

Să zicem că ai 10.000 de clienți care cumpără de la tine, în medie, de 2 ori, în valoare de 100 euro. 

10.000 clienți x 2 x 100 euro = 2.000.000 euro cifra de afaceri.

  1. Profitul 

Cifra de afaceri e importantă, dar cu siguranță te interesează mai mult profitul firmei tale. 

Mergi deci mai departe. Înmulțește cifra de afaceri cu marja de profit. Marja de profit este procentul care îți arată cu cât rămâi din totalul cifrei de afaceri. 

Continuăm cu exemplul afacerii noastre fictive. 

Dacă ai o cifră de afaceri de 2.000.000 euro și o marjă de profit de 10%, profitul firmei tale este 200.000 euro.

Ai parcurs articolul cu pixul și foaia în fața cumva? 

Mă bucur enorm dacă ai făcut-o. Și te invit să nu te oprești doar la aceste calcule ci să urmărești întregul episod din Deltaprenor găsești elementele șasiului unei afaceri explicate pe larg și cum să folosești efectul de compound ca să îți dublezi afacerea. Adică să câștigi mai mulți bani din business.

Poți să ai acces la întregul episod cu soluția pentru tine, odată ce te alături comunității Upriserz. 

De îndată ce urmărești videoul special creat pe ce te doare acum în business, ai să vezi:

  • Cum îți faci calculele corect în business ca să poți prognostica marja de profit
  • Ce acțiune poți să faci în afacere ca să îți crești automat cu 10% valoarea medie pe tranzacție (fără să îți crești cheltuielile) 
  • Cum ai putea să produci o creștere accelerată în business
  • Cum să vinzi semnificativ mai mult

Hai și tu în Upriserz și cu un cont de doar 20 euro/lună ai acces la toate informațiile care te ajută să avansezi în business sau în carieră.

Leave a Reply