4 afaceri ce au pornit de la idei nebunești, care îți arată că totul e posibil

Timp de citire: 5 minute

Un restaurant semiscufundat în Oceanul Atlantic, o piatră ca animal de companie, o rachetă spațială care să transporte astronauții în spațiu și să revină pe Pământ, o companie care trimite zăpadă oriunde pe teritoriul Statelor Unite.

Ce au în comun aceste idei? Au fost create în glumă sau în serios de oameni ca tine sau ca mine. Oameni care au trecut peste piedici și au ales să nu asculte când li s-a spus: E imposibil sau Nu o să reușești.

Ce i-a făcut pe acești antreprenori să continue, când lumea din jur a fost neîncrezătoare? Gândul că au ceva de oferit celor din jur, fie o soluție practică, un motiv să zâmbească sau pur și simplu, un mod prin care să facă lucrurile mai bine, decât se făceau până atunci.

Am strâns în articolul pe care îl citești acum, 4 idei incredibile, neobișnuite sau trăsnite de-a dreptul, care au stat la baza unor afaceri de milioane. Ne dorim ca odată ce îl citești să simți că ai primit inspirația și motivația să transformi propriile vise în realitate.

1. Pet Rock sau CUM SĂ SCOȚI BANI DIN PIATRĂ SEACĂ

În 1970, Gary Ross Dahl, un publicitar cu simțul umorului, a creat animalul de companie perfect. Nu lasă păr, nu face mizerie, nu provoacă alergii.

Și nici nu ești nevoit să te desparți vreodată de el. Pet Rock este exact asta: o piatră pe post de animal de companie.

Lui Dahl i-a venit ideea pentru așa ceva în timp ce se afla la bar, cu prietenii. Și pentru că avea un trecut în publicitate, a reușit să “îmbrace” Pet Rock excelent: mare parte din succesul proiectului este atribuit ambalajului și prezentării.

Nu fi una dintre acele persoane care își petrece jumătate din viață explicând ce vor să facă și cealaltă jumătate explicând de ce nu au făcut-o.

Ambalajul Pet Rock te anunță că în cutie este o piatră cu pedigree

Până și textul de prezentare al produsului te “atinge” unde te doare. Uite un exemplu mai jos:

“Pet Rock îți va fi un prieten devotat pentru mulți ani de acum încolo. Pietrele se bucură de obicei de o viață lungă, așa că voi doi veți fi de nedespărțit. Odată ce ați trecut de etapa de training, piatra ta se va transforma într-un credincios și obedient animal de companie – care îți va fi alături când vrei și va sta cuminte în colțul său, când nu ai nevoie de companie”.

Ți se pare că vezi în poze un om fericit? Nu ți se pare…Dahl a reușit să vândă 1,5 milioane de Pet Rock cu aproape 4 dolari, bucata, demonstrând că poți să scoți milioane din piatră seacă.

2. UNDER sau CUM SĂ ÎȚI BAGI AFACEREA LA APĂ

În 2019, dacă aveai rezervare la Under, restaurantul semiscufundat din Norvegia, erai super norocos. Ai fi mâncat într-unul dintre cele mai grozave locuri din toată lumea (conform topului creat de revista TIME).

Aici rezervările se fac cu 6 luni înainte. Iar fiecare rezervare necesită plata în avans. 

Odată ajuns la Under, vei mânca ce ți se pune în față (mai precis servești meniul special denumit Immersion – același pentru toată lumea, care ajunge la restaurantul parțial scufundat în apele Oceanului Atlantic).

Mâncarea este o experiență în sine, dar nici priveliștea nu e mai prejos. Restaurantul de pe coasta Norvegiei (cel mai mare restaurant scufundat și primul de acest fel din Europa) îți oferă o priveliște panoramică sub apele Oceanului.

Atunci când cinezi în compania faunei marine, în lumina albastră, difuzată în încăperea cu pereți de beton, te bucuri de o experiență creată pentru toate simțurile.

Proiectul Under nu are un singur nume de care să fie legat. Știm că restaurantul a fost proiectul unei firme de arhitectură (Snohetta) ce are la activ nenumărate alte proiecte îndrăznețe (ca de exemplu Opera House din Oslo).

3. SHIP SNOW sau O IDEE DEZGHEȚATĂ DE BUSINESS

Poți cumpăra multe lucruri pe lumea asta, dar te-ai gândit vreodată că ai putea cumpăra zăpadă? Că poți să o comanzi pe internet (dacă ești în SUA) și să o primești frumos ambalată, direct la ușa ta, gata să o transformi într-un om de zăpadă?

Pe siteul Ship Snow, Kit-ul pentru un om de zăpadă este SOLD OUT momentan

Ship Snow vinde exact asta: zăpadă. Afacerea a început în 2015, când Kyle Waring, a realizat că are mai multă zăpadă decât și-ar dori. Inițial a ambalat zăpada într-o sticlă și a vândut-o, sub formă de glumă, pentru 20 de dolari. Acum Kit-urile cu zăpada adusă din munții Vermont costă chiar și 90 de dolari și vin cu această garanție:

“Zăpada va ajunge sub formă de zăpadă oriunde în Statele Unite”

Cea mai mare provocare a antreprenorului a fost să găsească ambalajul potrivit care să mențină zăpada proaspătă, indiferent de distanța unde e livrată. 

Pentru asta folosește cutii ca cele în care se transportă carnea de vită Angus, către restaurantele ce o gătesc și o servesc clienților.

Restul costurilor de producție pentru Ship Snow sunt aproape zero. Kyle e sincer și spune că tot ce trebuie să facă pentru un produs excelent, e să lase cutiile speciale, deschise peste noapte. Zăpada este acolo dimineața (locuiește într-o zona de munte, unde ninge des :).

4. SPACE X sau CÂND CERUL NU MAI E LIMITA

O seră experimentală cu semințe care ar ajunge pe Marte. O vizită în Rusia. O rachetă  pentru 8 milioane de dolari. Elon Musk a creat Space X datorită (sau din cauza) acestor 3 evenimente. 

Inițial, Musk, antreprenorul care crease Pay Pal, visa să ducă semințe speciale pe Marte.  Pentru asta avea nevoie de o rachetă, dar singurii care vindeau una erau rușii și costa 8 milioane de dolari.

În timpul zborului spre casă, după negocierea eșuată, Musk și-a dat seama că materiile prime ca să construiești o rachetă reprezintă doar 3% din prețul de vânzare.

Așa s-a născut una dintre cele mai nebunești idei antreprenoriale. 

Musk avea să construiască Space X, companie în care a investit 100 de milioane de dolari și a cărui scop era să creeze rachete ce pot transporta aeronave în spațiu. 

Space X a devenit între timp singura companie privată care a trimis în 2020 primii turiști în spațiul cosmic și singura care va asigura rachetele de care NASA are nevoie ca să își trimită astronauții în spațiu. 

Un contract de 2,6 miliarde de dolari pentru o companie care a primit zeci de critici, a fost comentată, discreditată și luată în râs de oameni de pe tot Mapamondul. 

Dar când crezi în ideea ta și lucrezi cu toată ființa pentru ea, nici măcar cerul nu mai este o limită!

Suntem curioși în care dintre idei găsești cea mai mare inspirație. Lasă-ne un comentariu și spune-ne care e preferata ta 🙂

Leave a Reply