5 motive pentru care promoționalele încă funcționează și cum să le folosești în avantajul tău

Timp de citire: 5 minute

La ce te gândești când spui materiale promoționale? 

Poate mintea ți-a fugit la pixul, calendarul sau agenda pe care cei mai mulți o oferă la final de an. 

Nu ești singurul care le asociază cu promoționalele. Dovadă stau statisticile care arată că pixurile ocupă locul 2, în clasamentul internațional al darurilor personalizate.

Însă promoționalele sunt mult mai diverse. Și am avut ocazia să descoperim cât de mare este gama lor, de când am început să colaborăm cu Today Advertising, agenție din București, specializată în campaniile promoționale.

Cu ajutorul lor, îți oferim un nou material educativ în cadrul căruia vrem să îți arătăm 5 motive pentru care promoționalele încă funcționează și cum să folosești aceste produse în avantajul tău.

Să începem însă de la cifrele industriei care spun că:

  • 89% dintre oameni își amintesc numele companiei de la care au primit un promoțional chiar și după 2 ani
  • 6 din 10 oameni păstrează promoționalele primite până la 2 ani

(date preluate de la Promotional Products Association International)

Cifrele de mai sus ne arată deja primul motiv pentru care promoționalele încă funcționează (și vor funcționa mulți ani de aici încolo). 

  1. Durata de viață

Un produs promoțional nu “expiră” repede. 

Studiile realizate de PPAI arată că produsele personalizate îți pot aduce expunere timp de până la 2 ani de zile.

Uneori chiar și dincolo de această perioadă, dacă oferi gadgeturi sau accesorii office.

Gândește-te la un anunț publicitar difuzat la radio. Sau la cât de scurte sunt reclamele la televizor. Bugetul pentru difuzarea unui singur spot depășește sute de euro. Fără să mai socotim cât te costă să îl produci.

În plus, nimeni nu poate garanta că oamenii vor asculta mesajul tău și nu vor schimba pur și simplu postul, exact când e rândul tău să îți prezinți oferta.

Dacă vorbim de online, aici lucrurile funcționează câtă vreme există buget investit (odată ce oprești bugetul, se opresc și reclamele tale).

Toate acestea se schimbă când vorbim de promoționale. 

Ele sunt folosite cu mult după ce le-ai oferit, în medii și contexte dintre cele mai variate. Iar asta face ca mesajul să fie văzut fără oprire luni de zile. Și partea cea mai bună? Tu nu plătești difuzarea, oamenii o fac gratuit pentru tine.

  1. Utilitatea

De câte ori ai putut să spui despre o reclamă pe care o vezi la televizor: “WOW, cât de utilă mi-a fost această reclamă…Câte lucruri am putut să fac cu ea.”

Promoționalele au un mare avantaj: pot fi puse imediat la treabă. Și asta pentru că de obicei vorbim despre produse utile, cu funcționalități specifice, care rezolvă nevoi reale.

În plus, pentru că au durată de viață mare (gândește-te doar la pixul care nu se termină niciodată și care te salvează să cauți mereu alt și alt pix) clienții și partenerii tăi au ocazia să dezvolte în timp sentimentul de recunoștință pentru brandul tău.

Doar produsul de la tine este cel care îi salvează din diverse situații, le ușurează viața sau le-o face pur și simplu mai plăcută.

  1. Reciprocitatea

Oamenii care primesc un promoțional doresc să răsplătească compania. De obicei asta înseamnă că vor cumpăra ceva.

Sună ciudat că un client sau partener vrea să facă ceva pentru tine, doar pentru că i-ai oferit un cadou?

Și totuși aceasta este legea reciprocității despre care a vorbit prima data Robert Cialdini. Ea spune că oamenii răspund similar modului în care au fost tratați și nu vor să rămână datori.

De exemplu, dacă ești la restaurant și unul dintre amicii tăi plătește nota, legea reciprocității spune că la următoare ieșire te vei simți obligat să plătești tu. 

Același lucru este valabil și în cazul produselor promoționale. 

Ești mai deschis să cumperi de la o companie care ți-a oferit gratuit un cadou promoțional, tocmai pentru că vrei să echilibrezi balanța și să nu rămâi dator.

Oricât de greu de crezut ar părea, legea reciprocității funcționează de fiecare dată și te invităm să o testezi și tu în campaniile tale. Oferă ceva GRATUIT înainte să ceri clienților tăi să facă acțiunea pe care o aștepți de la ei. 

  1. Marketingul freudian

Simțul tactil, gustul și mirosul sunt unii dintre cei mai buni promoteri ai vânzării. Ei ne împing să cumpărăm sub imboldul emoției. 

Teoria marketingului freudian are la baza sa ideea de stimul și răspuns. Potrivit ei, dacă vrei ca un consumator să rețină brandul sau oferta ta, folosește simțurile ca să creezi amintiri senzoriale.

Cum funcționează și de ce promoționalele au aici un atuu? 

Hai să îți dăm un exemplu: să spunem că ești o companie care produce cafea. 

Clientului tău îi poți oferi un pix promoțional care miroase a cafea. Așa ori de câte ori va scrie cu el, aroma de cafea îl învăluie și îi amintește de brandul tău.

Mai mult, mirosul familiar îl va împinge să își facă o nouă ceașcă de cafea, chiar dacă a mai băut una în ziua respectivă (ceea ce în timp te ajută pe tine să îți crești vânzările). 

  1. Satisfacție 

Suntem condiționați să credem că primim cadouri când le merităm. 

Moș Crăciun aduce daruri copiilor cuminți, grădinițele dau buline roșii copiilor care sunt atenți și activi … Ideea e că în mintea noastră darul e de multe ori asociat cu o recompensă. 

Iar recompensa poate să vină doar dacă am făcut ceva bun. Prin urmare, când primim un dar promoțional nu judecăm motivul din spatele gestului, ci ne gândim ce am făcut bine ca să îl primim?

Să recompensezi un client pentru că a cumpărat de la tine devine în acest caz un mod prin care îi încurajezi achiziția și îi susții decizia de cumpărare. 

În timp asta duce la scăderea nemulțumirilor și a produselor restituite.

Acum că ai văzut care sunt cele 5 motive care fac din produsele promoționale unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing poți începe să planifici următoarea ta campanie cu ajutorul lor.

Pornește cu un scop clar în minte (Ce vrei să realizezi? Vrei oare să ai angajați mai fideli? Să grăbești semnarea unor parteneriate? Să încurajezi și să susții vânzările?).

Apoi îndreaptă-te spre acele promoționale utile și de calitate, pentru că așa ai garanția că oamenii le vor păstra în casele sau birourile lor pentru mult timp.

Pentru promoționale precum rucsacul cu încărcare solară, dispozitivul care îți amintește când trebuie să bei apă sau pixul cu diverse mirosuri, produse utile, la care vei spune WOW, fă-ți cont pe site-ul partenerilor noștri de la Today Advertising. 

Odată ce îți creezi cont folosește codul “upriserz20” pentru prima ta comandă și deblochezi beneficiile tale: 20% reducere și imprimarea gratuită a promoționalelor tale. Fă-ți cont AICI.

One thought on “5 motive pentru care promoționalele încă funcționează și cum să le folosești în avantajul tău

  • Sunt sfaturi foarte utile. Ma bucur k am putut citi aceste sfaturi. Sunteți extraordinari. Am sa le pun in practica. Ma bucur k au fost gratis. Eu nu îmi permit sa cumpăr cărți sau filmulete. Am 3 copii minunați si încerc sa fac ceva pt a le oferi un viitor mai bun. Va multumesc

Leave a Reply