[Guest Post – Alina Hlipcă-Radovici] 5 pași pentru a ajunge la clienții potriviți

Timp de citire: 4 minute

Scopul oricărui antreprenor este să aducă valoare în viețile clienților săi prin bunurile sau serviciile pe care le vinde. Dar pentru a-ți aduce contribuția în lume, e necesar să ajungi la acei oameni care au nevoie de ceea ce poți tu să oferi.

Trebuie să știi că nu vei fi întotdeauna potrivit pentru toată lumea, produsele tale nu se vor potrivi oricui, iar asta este ok. Dar trebuie să îi găsești pe acei oameni care au nevoie exact de lucrurile pe care tu le faci cel mai bine și să-ți maximizezi contribuția în lume.

Cum ajungi la clienții potriviți?

Ai simțit vreodată că parcă nu reușești să-ți faci mesajul auzit, iar oamenii nu interacționează cu business-ul tău?

Sunt Alina Hlipcă-Radovici, iar în articolul de față îmi propun să-ți prezint 5 pași prin care să ajungi la acei oameni care au cea mai mare nevoie de ajutorul tău. Ține minte că atunci când vrei să te adresezi oricui, nu vei ajunge, de fapt, la nimeni. Așa că tot efortul necesar pentru a ajunge la clienții potriviți merită din plin.

  1. Definește-ți avatarul de client

Primul pas pentru a te adresa audienței potrivite este să știi către cine te îndrepți, iar pentru asta ai nevoie să-ți conturezi avatarul de client. 

Cine sunt oamenii care cumpără de la tine? Ce lucruri au ei în comun? Pornind de la aceste două întrebări poți începe să schițezi profilul clientului tău și vei ști în linii mari despre ce fel de persoană e vorba. Dar dacă vrei să treci la următorul nivel, nu te opri la suprafață.

Mergi în profunzime și gândește-te la această persoană în toate detaliile: ce vârstă are, ce statut social are, care sunt veniturile ei, unde locuiește, care sunt pasiunile sale, ce sau cine o inspiră, de unde se informează, care sunt domeniile care o interesează, care e viziunea sa despre lume?

Răspunzând la toate aceste întrebări vei reuși să-ți faci o imagine foarte clară despre avatarul tău de client, și vei fi pregătit pentru pașii următori.

  1. Identifică cea mai mare problemă a clientului

După ce ai răspuns la toate aceste întrebări, urmează să te concentrezi pe o alta: care este cea mai mare problemă a clientului pe care tu o poți rezolva? 

Ca să ajungi la oamenii potriviți este nevoie ca oferta ta de bunuri sau servicii să le rezolve oamenilor o problemă, să le facă viața mai ușoară. Acum că știi exact care este profilul clientul tău, îți este mai ușor să-ți adaptezi oferta astfel încât să aduci mai multă valoare și astfel să ajungi la oamenii potriviți.

  1. Alege canalul de comunicare potrivit

Dacă vrei să comunici cu clienții tăi, e necesar să fii acolo unde sunt ei, ca să te vadă și să-ți recepționeze mesajul. Poți merge pe strategia de a fi prezent pe toate canalele de Social Media, dar de cele mai multe ori avatarul tău de client are o preferință pentru una sau două rețele, niciodată pentru toate.

Ținând cont de răspunsurile la întrebările de mai sus, încearcă să înțelegi ce canale de comunicare preferă avatarul tău de client, și concentrează-te exact pe acelea pentru a transmite un mesaj. 

  1. Adaptează-ți mesajul

Cum am amintit și mai sus, în marketing se spune că dacă te adresezi tuturor, nu te adresezi de fapt nimănui. Oamenii vor asculta ce le transmiți doar atunci când mesajul tău respectă viziunea lor despre lume și este aliniat cu valorile lor.

Folosește toate detaliile pe care le-ai aflat despre avatarul tău de client pentru a-ți adapta mesajul, pentru a-l face cât mai atractiv pentru categoria de oameni căreia te adresezi. 

Spune o poveste care să susțină ideile în care crede clientul tău, iar el va asculta ce ai de spus și va da o șansă produselor sau serviciilor tale. Doar în felul acesta vei atrage clienții potriviți pentru business-ul tău, pentru că oamenilor le place să primească ceva personalizat.  

  1. Folosește un lead magnet

Un alt secret pentru a ajunge la clienții potriviți este să le oferi gratuit ceva care este de mare interes pentru ei, ceea ce în marketing numim lead magnet.

Cu ajutorul unui lead magnet, atât tu, cât și clienții, câștigați, pentru că în schimbul valorii pe care le-o oferi, ei îți dau acces la datele lor de contact. În acest fel îți formezi o bază de date de potențiali clienți, despre care știi sigur că sunt interesați de domeniul tău, pentru că deja au accesat o resursă de la tine.

Un lead magnet poate fi un webinar gratuit, un ebook cu tips&tricks din domeniul tău, o scurtă sesiune gratuită de consultanță, sau orice produs sau serviciu care aduce un real beneficiu clientului și te ajută să-ți prezinți expertiza.

Cunoașterea clientului ideal este unul dintre primii pași într-o strategie de marketing. După cum ai observat mai sus, e important ca acțiunile tale să nu se adreseze unui public general, ci să se îndrepte spre clienții potriviți. În cursul Cum creezi o strategie de marketing, pe care îl găsești pe platforma Upriserz, discutăm despre realizarea unei strategii de marketing de la cap la coadă și avem inclusă și o secțiune dedicată clientului.

Dacă îți este dificil să creezi un plan concret pentru a ajunge la clienții potriviți, mă poți contacta direct și voi încerca să îți aduc mai multă claritate pe subiect. Să ajungi la oamenii potriviți nu este doar un moft, este cel mai important început pentru a prospera în business.

Leave a Reply