„Simulatorul de visuri” – studiu de caz

Timp de citire: 3 minute

Simulatorul de visuri… în sfarsit avem ceea ne trebuie pentru a transforma visurile în realitate😊!

Si uite așa, încet-încet am ajuns la … simulatorul nostru de visuri. Iți propun să aplicăm tot ceea ce am învățat în aceste articole, printr-o simulare și să:

  • ne alegem un punct de plecare (luam un mic studiu de caz și îl trecem prin desfacerea firmei în centre/produse)
  • vedem legăturile managementului financiar cu modelul de business
  • găsim pragul de activitate și să identificam legăturile acestuia cu capacitatea de producție și cu sezonalitatea afacerii
  • ne stabilim un punct “B” de atins- o cifră de afaceri și un set nou de ponderi în afacere/marje/profitabilități
  • găsim drumul optim (întins pe 1-3 ani) și să vedem dacă mai avem nevoie de resurse și cum va arăta noua “poză” a pragului de rentabilitate
  • vedem diverse scenarii de cash-flow și dacă avem/nu avem finanțare suplimentară pentru a modifica țintele dorite

Va fi ca un ”puzzle” cu informațiile din punctul A conectate cu simulările spre punctul B.

Studiu de caz (fictiv):

Burger Cool

Gătim și vindem burgeri,  după o rețetă specială, într-un format și un cadru cool!

  • 3 locații închiriate și amenajate de noi, în Timișoara, Arad și Lugoj
  • fiecare  locație are spațiu de servire la mese indoor și terasă mică în aer liber
  • vânzările se realizează în majoritate direct la locații, restul prin abonamente cu anumite firme si foarte putin home delivery
  • avem angajați bucătari și ospătari în fiecare locație

Datele culese pe ultimele 12 luni despre vanzari (cantitati, preturi medii, costuri cu materia prima):

Costurile lunare cu chiria sunt de 4,800 lei la Timisoara si 4,000 de lei la Arad. La Lugoj nu platim chirie fixa. Conventia cu proprietarul spatiului este sa platim lunar 15% din vanzari.

In fiecare locatie avem cate 5 persoane angajate. Costul mediu per angajat este de 3,000 de lei la Timisoara. La Arad platim 90% din cat platim la Timisoara, iar la Lugoj 80%.

Transportul produselor se face in felul urmator:

  • pentru comenzile la restaurant bineinteles ca nu exista cost de livrare😊
  • pentru Abonamente la Timisoara si Arad se plateste un prestator extern (50 de lei pe zi, 22 zile lucratoare pe luna). La Lugoj unul din angajati face acest lucru fara sa avem un cost suplimentar (decat salariul obisnuit)
  • pentru comenzile online la Timisoara se plateste o platforma de livrari – 20% din pretul de vanzare. La Arad clientii isi ridica singuri comenzile. La Lugoj nu am avut serviciul de vanzari online.

Mai exista un cost general mediu lunar de 12,000 de lei pentru cheltuieli generale ale firmei (8,000 lei actionari, 4,000 lei dobanzi)

 Hai sa vedem impreuna cum facem analiza si simularile pentru viitor! (click https://bright-connecting.com/noutati/   “Simulatorul de visuri” – studiu de caz)

Mulțumesc pentru calatoria noastra impreuna prin lumea finantelor unei firme😊

Gabriel Dumitru

Fondator https://bright-connecting.com/

gabriel.dumitru@bright-connecting.com


Despre Gabriel:

Gabriel are peste 20 de ani petrecuți în diverse companii, pe poziții de director general, director financiar sau consultant financiar. În aceste organizații, a derulat de-a lungul anilor diverse proiecte de management financiar, training-uri,  implementări de instrumente de management financiar, consiliere pentru obținere de finanțări, cât și consiliere pentru start-up-uri și scale-up-uri.

Leave a Reply