
Știi care este cheia în vânzări?
Dacă prospecții tăi nu te cunosc, nu te plac și nu au încredere în tine, NU vor cumpăra de la tine!
Acesta este adevărul dintotdeauna.
Este important să creezi relația înainte de a putea să vinzi ceva, orice. Iar relația este unul dintre cele mai dificile lucruri de realizat dacă potențialii tăi clienți nu te cunosc absolut deloc.
Prin urmare, obiectivul tău este să creezi o relație semnificativă cu audiența ta cât mai repede posibil.
Deci…
Să spunem că folosești internetul pentru a obține noi clienți.
Când un potențial client, care nu te cunoaște, dă click pe reclama ta și ajunge pe site-ul tău…
Nu există nicio încredere și nicio relație la început …
Din acest motiv, să le ceri să cumpere de la tine, adică să își asume un angajament financiar este un mare obstacol în conversiile tale.
Ei nu te cunosc, deci de ce ar trebui să aibă încredere în tine?
Nu prezinți încă nicio credibilitate în ochii lor.
Încrederea este un proces. De aceea ai nevoie de o metodă prin care să creezi acel factor de “te cunosc, te plac, am încredere în tine”, astfel încât să îți stabilești credibilitatea și să le câștigi încrederea.
Și există mai multe metode prin care îți poți construi credibilitatea ca și expert…
• Social media
• Articole pe blog
• Videoclipuri
• Transmisiuni în direct
Și din toate aceste opțiuni, cred cu tărie că…
Emailul este cel mai eficient canal pentru a îți crește vânzările.
De fapt, poți să te folosești mult mai bine de toate celelalte metode de mai sus cu ajutorul emailului.
De exemplu, dacă postezi ceva pe pagina ta de Facebook, nu există nicio garanție că fanii tăi, indiferent câți ar fi aceștia, vor vedea postarea ta.
Și-atunci, cum îi faci să observe ceea ce postezi?
Ei bine, dacă ai o listă de adrese de emailuri, poți să trimiți un email prin care să îi inviți să viziteze pagina ta de Facebook. La fel și în cazul în care scrii un articol pe blog sau încarci un videoclip pe YouTube. Dacă ai o listă de adrese de emailuri, poți să te conectezi cu publicul tău cu un singur click. Aceasta este puterea incredibilă a emailurilor.
Încă de la începutul carierei mele în vânzări și antreprenoriat, am învățat cât de important este să îi faci pe oameni să te placă și să aibă încredere în tine.
Prin urmare, când scrii emailuri, aceasta trebuie să fie prioritatea ta numărul unu. Să creezi credibilitate pentru a-ți construi și scala afacerea.
Emailul nu este doar pentru a face vânzări, este și pentru a crea o conexiune.
Este important să creezi o relație cu abonații tăi.
În timp, aceștia vor începe să te considere o persoană de încredere și o autoritate, ceea ce în cele din urmă, îți va crește influența în lista ta de abonați.
Acesta ar trebui să fie scopul tău principal cu emailurile tale.
Desigur, vrei să vinzi. Dar, în același timp, dacă vinzi în exces prin emailuri, îți vei pierde credibilitatea destul de repede.
Deci, emailurile tale au mai multe scopuri:
• În primul rând, să te conectezi cu oamenii.
• Să creezi o relație cu ei.
• Să promovezi și să vinzi ceea ce ai de oferit
Acum, cum creezi conexiunea cu oamenii? Cum devii persoana pe care ei o caută? Ei bine…
Trebuie să înțelegi ce își dorește audiența ta.
Trebuie să știi despre oamenii din lista ta:
• Care sunt lucrurile pe care vor să le audă?
• Care sunt lucrurile care îi inspiră?
Deci, cum începi să scrii email-uri?
O să îți arăt cei 5 pași pe care personal îi folosesc pentru a scrie email-uri, și care după aproape 9 ani de practică, îți spun cu toată încrederea că sunt garantați să atragă și să vândă.
1. Imaginează-ți cu cine vorbești
Înainte să începi să scrii un email, imaginează-ți o singură persoană.
Nu te gândi la zeci, sute sau chiar mii de oameni care îți pot citi email-ul.
Când mă așez să scriu, îmi pun următoarele întrebări:
• Ce vrea să audă această persoană?
• Cum o pot inspira?
• Cum pot să mă conectez mai bine cu această persoană?
Este important să pornești cu această mentalitate – că ești acolo pentru a face o conexiune cu ei.
Nu gândi “Trebuie să vând un produs”.
Uită de aceste lucruri pentru o secundă.
Desigur, că vrei să vinzi și să îți crești încasările…
Da, acesta este obiectivul final, dar în primul rând, este important să te gândești la acea persoană pe care o vei inspira și influența.
• Care sunt durerile ei?
• Care sunt luptele ei?
• Care sunt frustrările ei?
• Ce este important pentru ea?
• Ce are nevoie să audă de la tine?
Acesta este principalul lucru la care eu mă gândesc când scriu un email.
Cu toate acestea, există ceva ce nu poți ignora…
2. Gândește-te la concurență
Motivul pentru care este important să te gândești și la concurență este pentru că, să recunoaștem, nu facem marketing într-un vid.
Faci marketing într-un mare ocean de alți marketeri. Fie că este vorba despre Facebook sau emailuri, aceeași filozofie se aplică.
Există multe alte mesaje la care se pot uita, în loc de postarea ta sau emailul tău!
Deci, dacă spui același lucru pe care îl spun toți ceilalți, în cele din urmă, oamenii își vor pierde interesul pentru tine.
Nu contează cât de valoroasă este informația ta…
Dacă nu te diferențiezi în fața potențialilor tăi clienți, nu te vor mai asculta.
Lucrurile la care mă gândesc întotdeauna sunt…
• Cum îi pot ajuta?
• Cum mă pot conecta cu ei?
Și în același timp…
• Cum pot face ca mesajul meu să fie diferit?
• Cum pot ieși în evidență din multitudinea de subiecte care aterizează în căsuța poștală a abonatului meu?
Întotdeauna îmi iau puțin timp, pentru a-mi răspunde la următoarele întrebări:
• Despre ce voi scrie?
• Despre ce vreau să vorbesc astăzi cu audiența mea?
• Ce pot spune care îi va inspira?
Aceasta este o întrebare importantă.
Și există nenumărate posibilități la care te poți raporta pentru idei bune.
Sursa mea preferată este propria mea viață, pentru că să recunoaștem…
Asta este ceea ce ne face unici pe toți!
3. Spune povești
Când vorbești despre propria ta viață și spui propriile tale povești, acestea vor fi automat diferite de ale altora.
Chiar dacă promovezi același produs sau aceleași servicii ca și mulți alții, când vorbești despre tine și povestea ta…
Ești diferit.
Și mulți oameni se vor identifica cu poveștile tale.
Așadar, aceasta este prima mea sursă de inspirație – propria mea viață și propriile mele povești.
De exemplu, poți vorbi despre…
• Copiii tăi
• Școala
• Animalele de companie
• Vecinii
• Prietenii
La fel, poți vorbi despre o…
• Petrecere de zi de naștere la care ai fost
• Conversație pe care ai avut-o cu cineva
• Concert la care ai participat
Când vorbești despre o “feliuță” din viața ta, faci lucrurile mai interesante.
În același timp…
Creezi o conexiune emoțională cu audiența ta, pentru că ești un pic vulnerabil.
4. Ieși în evidență
Nu uita că nu ești singurul care trimite e-mailuri către potențialii tăi clienți.
Deci, ai nevoie de un subiect convingător care provoacă curiozitate, care să îți scoată emailul în evidență și să spună …
“Apasă-mă și deschide-mă – acum!”
Este foarte important să îți dai puțin timp pentru a-ți gândi subiectul emailului.
Este important să:
• Atragă atenția abonaților tăi,
• Să creeze curiozitate și
• Să transmită “Deschide-mă acum!”
De ce?
Pentru că așa gândesc majoritatea oamenilor când navighează prin fluxul de emailuri primit sau fluxul de postări, videouri pe care îl accesează pe Social Media …
De Pe smartphone-ul lor!
Majoritatea oamenilor sunt chiar acum pe telefonul lor, navigând rapid și cautând ceva care să le atragă atenția.
Și chiar dacă dau peste ceva de la cineva pe care îl plac și în care au încredere, vor continua să navigheze, cu excepția cazului în care …
Le provocă curiozitate sau este atât de convingător încât trebuie să-l citească acum.
În caz contrar, vor spune …
“Mă voi întoarce la asta mai târziu.”
Dar cum sunt tot timpul ocupați, mai târziu nu vine niciodată.
Pentru că aceasta este natura noastră umană.
Dacă primești o sută de e-mailuri pe zi, uiți de 99% dintre ele.
Este important să găsești o modalitate de a formula subiectul astfel încât să atragi atenția și să vrea să îți citească e-mailul – chiar acum!
Întotdeauna subiectul tău trebuie să creeze curiozitate.
Îți voi da câteva exemple imediat.
Nu sunt scrise academic, dar creează curiozitate.
Iată despre ce vorbesc:
Nemulțumirea mamei mele cu Facebook
Când îl citești, nu vrei să știi despre ce este vorba?
Cum să elimini orice concurență
Acesta este mai mult un subiect orientat către beneficii, dar cuvântul „elimină” este provocator și convingător.
Exact ceea ce își dorește și audiența noastră.
Trebuie să fii aici
Când citești asta, mintea ta gândește: „Trebuie să fiu unde?”
Deci, ghici ce?
Această întrebare te va atrage să citești e-mailul.
Încă o dată, nu este nimic revoluționar; este doar folosirea unei fraze simple care deschide o întrebare în mintea abonaților noștri.
Acestea au fost doar câteva exemple, care să îți încălzească inspirația și creativitatea.
Atât timp cât tu știi ce vor abonații tăi, poți utiliza subiecte care le vorbește despre cum să obțină aceste lucruri.
Deci dă-ți timp să îți gândești subiectele, pentru că acesta este modul în care te diferențiezi de mulțimea de similitudini din piață.
5. Tranziția
Ultima parte a email-ului tău este cea mai importantă și anume, apelul la acțiune.
Aici le spui să “se înscrie aici” sau să facă orice acțiune dorești să ia.
Este important să incluzi întotdeauna un apel la acțiune în fiecare email.
Nu aștepta până la al treilea, al patrulea sau al șaptelea email pentru a îndruma cititorul către produsul, serviciul sau afacerea ta.
Este foarte important să îți faci intențiile clare și să stabilești așteptări corecte încă de la bun început, astfel încât ei să nu se simtă înșelați ulterior și să înceapă să se întrebe: “Dar, de ce îmi promovezi ceva?”
Să înveți să scrii e-mailuri eficiente necesită timp.
Iar cursul „Cum să creezi încredere și să vinzi prin e-mail marketing” din platforma Upriserz te va ghida pas cu pas să dezvolți această abilitate ca să poți crea credibilitate și încredere și astfel să îți crești vânzările.
Folosesc email marketing de mult timp, așa că îți întăresc faptul că această abilitate nu se dobândește chiar peste noapte.
Nu poți scrie primul tău email și să te aștepți ca totul să se lege și să fie succes maxim pentru tine.
Necesită timp și practică, la fel ca orice altceva.
Dar prin dorință, voință, consecvență și perseverență, ceea ce se va întâmpla în timp, este că oamenii vor începe să răspundă la e-mailurile tale.
Vei începe să construiești credibilitate.
Cu unii oameni este rapid, iar cu alții durează puțin mai mult timp.
Vor fi oameni care sunt și de doi ani în lista ta de abonați și apoi dintr-o dată cumpără și îți spun:
“Am citit e-mailurile tale în ultimii doi ani și acum sunt gata să fac asta.”
Dacă nu ai fi fost în inboxul lor, în acești doi ani, nu s-ar fi creat conexiunea.
Nu putem controla momentul potrivit din viața abonaților noștri, dar putem fi acolo atunci când este momentul potrivit pentru ei.
Aceasta este întreaga premisă din spatele scrierii de e-mailuri în mod regulat și a conectării cu audiența ta.
• Fă-i să te placă și să aibă încredere în tine
• Stabilește o conexiune emoțională
• Construiește-ți credibilitatea în timp
• Continuă să îți promovezi produsele, serviciile și astfel oamenii ți se vor alătura
În concluzie:
Email marketing este o unealtă puternică (dacă este folosită corect) și merită timpul și efortul pentru a învăța pas cu pas cum să îl utilizezi cu succes.
De fapt, dintre toate mijloacele de publicitate online disponibile astăzi, a fost demonstrat în mod repetat că email marketing este cel mai profitabil în toate industriile.
Deci nu mai aștepta, începe studiul și implementarea cursului „Cum să creezi încredere și să vinzi prin e-mail marketing”.

Despre Ioana:
Încă din 2010 s-a specializat în construcția afacerilor de network marketing. Din 2015 studiază și predă marketingul prin afiliere și tehnici de promovare și scalare a afacerilor în mediul online. Împreună cu soțul ei, Gabriel Bălănescu, a creat proiectul Trăiește Fără Limite a cărui misiuni este să ajute alți antreprenori, cu precădere network marketeri să își simplifice și automatizeze afacerile, ca să își amplifice rezultatele și astfel să se bucure de mai mult succes, viață și libertate, împreună cu familiile lor.
Buna, Ioana!
Și eu îl apreciez pe Lorand și când te-am văzut pe Upriser mi-a crescut inima.
Te prețuiesc!
Un articol interesant, cu multe sfaturi utile si bine argumentate.
Multumim!